De BMW M8 Coupé.

De eerste beelden.

Met deze nieuwe functies kunnen bestuurders nog intenser genieten van het uitzonderlijke bereik van mogelijkheden die deze high performance modellen te bieden hebben – van zeer comfortabel voor lange afstanden tot onvervalste rijdynamiek op het circuit. Debuut in nieuwe BMW M8 Coupé en BMW M8 Cabrio: Setup knop voor configuratie van aandrijflijn- en chassissystemen maakt ook selectie van reminstellingen mogelijk – Nieuwe M modus bevordert gefocust rijden op de weg en het circuit. Het rijgevoel van een BMW M model is onmiskenbaar en dat kan de bestuurder nu nóg beter individueel afstemmen. BMW M GmbH lanceert een nieuw display en besturingssysteem voor de configuratie van aandrijflijn-, chassis- en rijhulpsystemen voor zijn high performance modellen. Behalve extra voertuiginstellingen, die via de Setup knop zijn te kiezen, profiteren bestuurders ook van een nieuwe M modus waarmee de displays en de rijassistentiesystemen kunnen worden geconfigureerd.

Meer weten over de nieuwe BMW M8 Coupé? Neem dan vrijblijvend contact op via onderstaande button.

Persoonlijke voorkeuren.

Het besturingssysteem dat is ontwikkeld voor BMW M modellen, was in eerste instantie ontworpen om de instellingen van de aandrijflijn en het chassis te kunnen aanpassen aan de persoonlijke voorkeuren. De instellingen van de motor, demping en besturing kunnen daarbij onafhankelijk van elkaar aangepast worden. Bij de modellen met M xDrive vierwielaandrijving kan hiermee ook de krachtverdeling tussen de voor- en achteras naar wens worden ingesteld. En nu bieden de nieuwe BMW M8 Coupé en BMW M8 Cabrio, evenals de Competition modellen, ook de mogelijkheid om de instellingen van het remsysteem naar persoonlijke voorkeur te wijzigen.
 

Intuïtieve bediening.

Voor de instellingen van de motor is er keuze uit de standen EFFICIENT, SPORT en SPORT PLUS, terwijl voor de elektronisch aangestuurde dempers gekozen kan worden uit de modi COMFORT, SPORT en SPORT PLUS. Vervolgens zijn er twee standen voor de M specifieke, elektromechanische stuurbekrachtiging en het nieuwe remsysteem, namelijk COMFORT en SPORT. Als DCS (Dynamic Stability Control) is gedeactiveerd, spelen de instellingen 4WD, 4WD SPORT en 2WD (voor 100% achterwielaandrijving) van het M xDrive systeem ook een rol.

Twee persoonlijke configuraties van de voertuiginstellingen kunnen permanent worden opgeslagen, in combinatie met de gewenste instelling voor motorgeluid, schakelgedrag, stabiliteitssystemen en Auto Start Stop functie. Deze persoonlijke instelling kan direct geactiveerd worden door een druk op een van de twee M knoppen op het stuurwiel.

M remeigenschappen.

Het nieuwe, M specifieke remsysteem baant de weg voor de configuratie van remeigenschappen, een functie die voor het eerst wordt aangeboden in de nieuwe BMW M8. Het systeem combineert de remactivering, de rembooster en de remcontrolefuncties in een compacte module. Het remsysteem vermindert het gewicht met ongeveer twee kilogram en maakt gebruik van een vacuümvrije rembekrachtiger om de algehele efficiency van de auto te optimaliseren. De vereiste druk in het remsysteem wordt geactiveerd door een elektrische actuator, waardoor die sneller kan worden opgebouwd en waardoor tegelijkertijd een aanzienlijk snellere en preciezere interventie van het stabiliteitssysteem wordt geboden. Bij wisselen tussen de modi COMFORT en SPORT verandert de druk op het rempedaal die nodig is om de auto te vertragen. De bestuurder kan kiezen voor een op comfort gericht gevoel van het rempedaal of een juist uiterst directe, onmiddellijke respons van het pedaal. In de nieuwe BMW M8 is dit systeem naar wens beschikbaar in combinatie met de standaard M Compound remmen of de optionele M Carbon keramische remmen.
 

Puur rijplezier.

Behalve de nieuwe configuratiemogelijkheden via de Setup knop biedt de nieuwe BMW M8 de mogelijkheid om het schakelgedrag van de 8-traps Steptronic transmissie aan te passen via de Drivelogic knop op de versnellingskeuzehendel, evenals het motorgeluid via een knop op de middenconsole. De M Dynamic Mode – die de interventie van stabiliteitssystemen afzwakt en een gecontroleerde drift mogelijk maakt – en de DSC Off modus kunnen ook ingeschakeld worden met een druk op de knop.

Een andere noviteit in het vlaggenschip van BMW M GmbH is de nieuwe M modus knop op de middenconsole. Hiermee kan de respons van de rijhulpsystemen en de displays in het volledig digitale instrumentencluster en Head-Up Display worden gewijzigd. Met de M modus knop kunnen de modi ROAD en SPORT geactiveerd worden, terwijl de BMW M8 Competition Coupé en BMW M8 Competition Cabrio voorzien zijn van de extra rijmodus TRACK.

OOK INTERESSANT

de BMW M5 ‘Edition 35 Jahre’.
De BMW M8 Coupé.
DE NIEUWE BMW 1 SERIE.

de BMW M5 ‘Edition 35 Jahre’.

Al 35 jaar is de BMW M5 het toonbeeld van de high-performance sportsedan – de speciale uitvoering wordt geproduceerd in een beperkte oplage van wereldwijd 350 stuks en is vanaf juli dit jaar leverbaar.. 35 jaar geleden legde BMW Motorsport GmbH met de BMW M5 het fundament voor een nieuw segment op de automarkt. De eerste high-performance sedan combineerde de rijdynamiek van een sportauto met het comfort en de functionaliteit van een premium sedan. Met de naam BMW M5 en aangedreven door de 6-cilinder-in-lijn benzinemotor van de BMW M1 begon het nieuwe model aan een indrukwekkende carrière.

De BMW M8 Coupé.

Met deze nieuwe functies kunnen bestuurders nog intenser genieten van het uitzonderlijke bereik van mogelijkheden die deze high performance modellen te bieden hebben – van zeer comfortabel voor lange afstanden tot onvervalste rijdynamiek op het circuit. Debuut in nieuwe BMW M8 Coupé en BMW M8 Cabrio: Setup knop voor configuratie van aandrijflijn- en chassissystemen maakt ook selectie van reminstellingen mogelijk – Nieuwe M modus bevordert gefocust rijden op de weg en het circuit. Het rijgevoel van een BMW M model is onmiskenbaar en dat kan de bestuurder nu nóg beter individueel afstemmen.

DE NIEUWE BMW 1 SERIE.

Gecamoufleerde pre-productiemodellen van de derde generatie van de BMW 1 Serie ondergaan de laatste uitgebreide tests in het testcentrum van BMW in het Zuid-Franse Miramas. De banen met uiteenlopende wegdekken in het testcentrum zijn het ideale terrein om de wegligging en de dynamiek van de nieuwe BMW 1 Serie tot het uiterste te optimaliseren. Aan deze laatste tests gingen vijf jaar intensief ontwikkelingswerk én de overstap naar de moderne architectuur met voorwielaandrijving van BMW vooraf.