DE NIEUWE BMW 1 SERIE.

De laatste tests voor start productie.

Gecamoufleerde pre-productiemodellen van de derde generatie van de BMW 1 Serie ondergaan de laatste uitgebreide tests in het testcentrum van BMW in het Zuid-Franse Miramas. De banen met uiteenlopende wegdekken in het testcentrum zijn het ideale terrein om de wegligging en de dynamiek van de nieuwe BMW 1 Serie tot het uiterste te optimaliseren. Aan deze laatste tests gingen vijf jaar intensief ontwikkelingswerk én de overstap naar de moderne architectuur met voorwielaandrijving van BMW vooraf.

Volbloed BMW met uitgesproken karakter.

De nieuwe BMW 1 Serie is de nieuwe norm in het premium compacte segment als het gaat om rijdynamiek, terwijl het model ook meer interieurruimte biedt dan zijn voorganger. Met zijn vooruitstrevend afgestemde wielophanging, innovatieve technologie en de integratie van alle componenten en systemen die de rijdynamiek verbeteren, biedt de nieuwe BMW 1 Serie een nog beter weggedrag en nog meer wendbaarheid dan voorheen – zowel met de nieuwe voorwielaandrijving als met BMW xDrive intelligente vierwielaandrijving.
 

Technologie uit BMW i3.

BMW heeft bij de ontwikkeling van de nieuwe BMW 1 Serie alle kennis en ervaring toegepast die het heeft opgedaan met de andere voorwielaangedreven modellen van BMW Group. Een cruciaal element voor de uitzonderlijke wegligging van de nieuwe BMW 1 Serie is de ARB-technologie, die de grip van de voorwielen nadrukkelijk verbetert. Het systeem is bekend van de BMW i3’s en debuteert nu in een auto met verbrandingsmotor. Deze technologie van BMW i verbetert de tractie niet alleen, maar reageert duidelijk sneller en preciezer. De ARB-technologie is standaard in de BMW 1 Serie en omvat een tractiecontrolesysteem dat direct in het motormanagement is geïntegreerd in plaats van in de besturingseenheid van de Dynamic Stability Control (DSC). Daardoor wordt de informatie drie keer zo snel doorgegeven, terwijl de bestuurder voelt dat het systeem tot wel tien keer zo snel reageert. 

NAUWE SAMENWERKING.

In nauwe samenwerking met DSC beperkt de ARB-technologie het optreden van onderstuur tijdens accelereren, wat een vaak voorkomend verschijnsel is bij voorwielaangedreven auto’s. Er vinden echter geen ingrepen in de aandrijving plaats, wat de dwarsstabiliteit van de auto bevordert. BMW Performance Control is eveneens standaard en verhoogt de wendbaarheid van de nieuwe BMW 1 Serie nog verder door middel van dynamische remingrepen. Verder is de torsiestijfheid van de carrosseriestructuur verbeterd door gerichte toepassing van extra verstevigingen, zoals de standaard gemonteerde boemerangvormige draagarm aan de achterzijde van de carrosserie. “Door de verregaande integratie van alle aan de rijdynamiek gerelateerde systemen en de innovatieve tractiecontrolefunctie biedt de nieuwe BMW 1 Serie een geheel nieuw niveau van rijplezier”, aldus Holger Stauch, BMW 1 Serie Project Manager.

Krachtigste viercilindermotor voor topuitvoering BMW 1 Serie.

De nieuwe viercilinder-in-lijn benzinemotor onderscheidt zich nadrukkelijk in het gamma aandrijflijnen voor de BMW 1 Serie. De BMW M135i xDrive wordt aangedreven door de krachtigste viercilinder-in-lijnmotor van BMW Group, met een cilinderinhoud van 2,0 liter en BMW TwinPower Turbo technologie (verbruik gecombineerd: 6,8-7,1 l/100 km; gecombineerde CO2-emissie: 155-162 g/km)*. De motor levert een vermogen van 225 kW (306 pk) en is goed voor zeer dynamische prestaties dankzij technische oplossingen als een versterkte krukas, nieuwe zuigers en zuigerstangen, een grotere uitlaatgasturbo en geoptimaliseerde kleppen voor de brandstofinspuiting.
 

Meer interieurruimte.

De BMW 1 Serie maakt ook een grote stap vooruit op het gebied van interieurruimte. Dankzij de voorwielaandrijving, de dwarse plaatsing van de motor en een lage middentunnel is er merkbaar meer ruimte beschikbaar dan in de vorige generatie. De toegenomen interieurruimte komt vooral de achterpassagiers ten goede. De beenruimte achterin bijvoorbeeld is met 33 mm gegroeid en de hoofdruimte met 19 mm. De achterbank is nu ook gemakkelijker toegankelijk en de bagageruimte is met 20 liter gegroeid tot 380 liter. Op die manier combineert de nieuwe BMW 1 Serie zijn hoogwaardige dynamiek en wegligging met beduidend meer interieurruimte.

OOK INTERESSANT.

Gegarandeerd 4% bijtelling met de BMW i3.
DE NIEUWE BMW X6.
DE NIEUWE BMW 8 SERIE GRAN COUPÉ.

Gegarandeerd 4% bijtelling met de BMW i3.

Een van de meest besproken uitkomsten van het klimaatakkoord dat op vrijdag 28 juni werd gepresenteerd, is de verhoging van de bijtelling voor volledig elektrische auto’s van 4 naar 8 procent per 1 januari 2020. Een jaar eerder dan verwacht, want de huidige belastingregels, zoals vastgelegd in Autobrief II, lopen nog tot eind 2020. Tegelijk met de verdubbeling van de bijtelling wordt ook het bedrag waarover dit geldt, verlaagd van €50.000 naar €45.000. Dankzij dit tussentijds veranderde kabinetsbeleid wordt de levertijd van elektrische auto’s nog belangrijker dan die al was.

BMW DE FONKERT | DE NIEUWE BMW X6

DE NIEUWE BMW X6.

Compromisloos en non-conformistisch – de nieuwe BMW X6 is uitdagend assertief en heeft een uitgesproken, exclusief design dat zijn zelfverzekerde en overheersende uitstraling benadrukt. Kijk maar eens naar de zeer atletische carrosserie en de nieuwe, onderscheidende designtaal met fascinerende exclusiviteit en visionaire technologieën zoals de indrukwekkende BMW nierengrille 'Iconic Glow'.

DE NIEUWE BMW 8 SERIE GRAN COUPÉ.

BMW breidt het gamma van de nieuwe BMW 8 Serie verder uit met een vierdeurs sportauto in het luxe premium segment. De nieuwe BMW 8 Serie Gran Coupé heeft een onderscheidend karakter, een bijzonder plezierige rijdynamiek, een zeer aansprekend design, is luxueus en biedt meer ruimte voor de achterpassagiers. De sportieve prestaties van de nieuwe BMW 8 Serie Gran Coupé combineren perfect met het verder verbeterde dagelijkse gebruiksgemak en het talent om comfortabel en snel grote afstanden te overbruggen.