De nieuwe BMW 3 Serie Sedan

Ontdek de highlights en eerste beelden.

Begin juni mochten enkele autojournalisten van over de hele wereld een prototype van de nieuwe BMW 3 Serie testen op de Nordschleife van de Nürburgring. Het perfecte traject om de rijdynamische doorontwikkelingen aan de motor, het onderstel en de besturing op de proef te stellen. De sportsedan liet zien wat rijdynamiek in een BMW 3 Serie betekent. Het exterieur was nog gecamoufleerd maar zijn karakter als ultieme rijmachine werd eens te meer indrukwekkend onderstreept.

KRACHTIGER. SOEPELER. EFFICIËNTER.

In de nieuwe BMW 3 Serie Sedan zorgen de doorontwikkelde en nog krachtigere benzine- en dieselmotoren, voor maximale stuwkracht. Onder andere door het grotere onderscheid tussen de rijprogramma's en nog sneller schakelen wordt een indrukwekkende sportiviteit en dynamiek gerealiseerd. Tegelijkertijd maakt de motor indruk met zijn efficiëntie en zuinigheid, dankzij tal van BMW EfficientDynamics maatregelen. Dankzij een geoptimaliseerd warmtebeheer, minder wrijving en de geoptimaliseerde 8-traps Steptronic transmissie konden verbruik en emissie worden verlaagd.

LAGER. BREDER. DYNAMISCHER.

De nieuwe BMW 3 Serie is niet alleen lichter dan zijn voorganger, maar zijn zwaartepunt ligt lager en de spoorbreedte is in het midden met 30 mm vergroot. Minder massa en een ideale gewichtsverdeling over voor- en achteras zijn basisvoorwaarden voor een perfect afgestemd en sportief onderstel. De BMW 3 Serie Sedan werd op de Nürburgring getest met het nieuwe dynamisch afgestemde M sportonderstel – als optimaal totaalpakket, bestaande uit Variable Sport Steering, M sportremsysteem en elektronisch geregeld M sportdifferentieel. Ook de carrosserie is van grote invloed op de rijdynamiek. De stijvere configuratie maakt een gevoeligere besturing en een verbeterde afrolakoestiek mogelijk.

PRECIEZER. DIRECTER. DYNAMISCHER.

Maar ook de besturing zelf levert een belangrijke bijdrage aan de rijdynamiek. Het doel: sportief direct sturen, grote rechtuitstabiliteit en intuïtieve, moeiteloze rijeigenschappen – zelfs in het grensbereik. Bij de nieuwe BMW 3 Serie zijn al deze parameters geoptimaliseerd. Het ontwerp van de assen en de afstemming van de besturing is verbeterd; bochten kunnen met de Variable Sport Steering nog preciezer worden genomen. Bovendien is er een groter onderscheid gemaakt tussen de rijprogramma's ‘Comfort’ en ‘Sport’ om het sportieve karakter consequenter te accentueren. De rijdynamiek van de nieuwe BMW 3 Serie vestigt maatstaven op het gebied van precisie, dynamiek en stabiliteit.

Perfectie in actie.

De nieuwe generatie van de BMW 3 Serie Sedan doorloopt de laatste, essentiële ontwikkelingsfasen in de opmaat naar serieproductie. Er was maar één locatie denkbaar om de afstemming van het onderstel en de rijdynamiek te optimaliseren: de legendarische Nordschleife van de Nürburgring. De ingrijpende vernieuwing van de wielophanging, de schokdempers, de stuurinrichting en de remmen bood de ingenieurs van BMW talrijke kansen om het rijcomfort en de dynamiek van de auto verder te optimaliseren.

Deze content wordt geblokkeerd

Deze content wordt niet weergegeven, omdat u geen cookies heeft geaccepteerd.

Verwachting.

We verwachten dat de nieuwe BMW 3 Serie eind 2018 wordt gepresenteerd en dat deze in het voorjaar van 2019 in de showroom te zien is. Heeft u interesse in dit nieuwe model van BMW, houdt onze website dan in de gaten of neem gerust contact met ons op.