De nieuwe BMW 2 Serie Active Tourer en Gran Tourer

De vernieuwde BMW 2 Serie Active Tourer and BMW 2 Serie Gran Tourer bieden ruimte, veelzijdigheid, comfort en de dynamische rijkwaliteiten waar BMW om bekendstaat. Ze zijn uitgerust met de nieuwste generatie motoren en staan vanaf maart 2018 in de showroom.

Sportief én elegant

De vernieuwde voorzijde met de brede luchtinlaat en opvallende nierengrille accentueert de sportief-elegante uitstraling van de auto’s. De eveneens nieuw vormgegeven achterbumper met grotere uitlaatuiteinden (twee uitlaten voor alle viercilinderversies) benadrukken de breedte van de auto. Met het nieuwe M Sport pakket hebben de BMW 2 Serie Active Tourer en BMW 2 Serie Gran Tourer een opvallend sportief design.

Personalisatie

Twee nieuwe carrosseriekleuren – Jucaro Beige en Sunset Orange – en zes nieuwe designs voor de optionele lichtmetalen 17-, 18- en 19-inch wielen bieden extra mogelijkheden voor personalisatie. Exclusieve materialen en nieuwe stoelbekleding – stof met Sensatec, leder – geven het interieur extra stijl. De versies met de zeventraps Steptronic transmissie met dubbele koppeling of de achttraps Steptronic transmissie zijn voorzien van een nieuwe elektronische keuzehendel.

LED-technologie

Nieuw design voor de optionele koplampen met LED-technologie en de adaptieve koplampen met LED-technologie en niet-verblindend grootlicht. De kenmerkende dubbele koplampen – nu zeshoekig van vorm – geven het front een nog moderner en opvallender aanzien. Ook nieuw: de vormgeving van de optionele mistlampen met LED-technologie aan de voorzijde.

Motorisaties

De nieuwste generatie benzine- en dieselmotoren zijn uitgebreid aangepast voor een nog lager verbruik, onder meer de nokkenas, het koelsysteem, de distributie en de turbo’s. De motoren in de nieuwe BMW 2 Serie Active Tourer leveren vermogens van 80 tot 170 kW (109 tot 231 pk), die in de nieuwe BMW 2 Serie Gran Tourer van 80 tot 141 kW (109 tot 192 pk). Het gecombineerde brandstofverbruik van het nieuwe BMW EfficientDynamics motorengamma varieert van 4,3 tot 6,4 l/100 km, wat neerkomt op een CO2-emissie van 112-147 g/km*.

Vanaf maart 2018 zijn alle dieselmotoren voorzien van technologie om de uitlaatgassen te reinigen, zoals een dieselpartikelfilter, een stikstof-absorptiekatalysator en een SCR-systeem (Selective Catalytic Reduction), dat een ureumoplossing (AdBlue) inspuit om stikstofoxides in de uitlaatgassen van de auto te reduceren. Alle viercilinder diesels zijn nu voorzien van BMW TwinPower Turbo technologie met twee turbo’s.

De plug-inhybride BMW 225xe iPerformance Active Tourer heeft een puur elektrische actieradius van 45 kilometer, een systeemvermogen van 165 kW (224 pk) en een gecombineerd verbruik van 2,3-2,5 l/100 km en een CO2-emissie van 52-57 g/km)**.

De nieuwe BMW Z4 First Edition
De nieuwe BMW 3 Serie Sedan
BMW is klaar voor WLTP

De nieuwe BMW Z4 First Edition

Laat iedereen nonchalant achter zich: de nieuwe BMW Z4 First Edition ontvouwt vanuit elk perspectief een nieuwe dimensie van rijden met open dak. Een speciale editie met de esthetiek van een roadster en de dynamiek van een BMW M model. De unieke BMW Z4 First Edition is slechts tijdelijk leverbaar. Exclusief uitgevoerd in Frozen Orange metallic. Met open of gesloten kap – deze buitengewone BMW Roadster streeft met zijn volle 340 pk naar grenzeloze vrijheid. De wereldpremière van de nieuwe BMW Z4 vindt plaats in oktober tijdens Mondial de l’Automobile in Parijs.

De nieuwe BMW 3 Serie Sedan

Begin juni mochten enkele autojournalisten van over de hele wereld een prototype van de nieuwe BMW 3 Serie testen op de Nordschleife van de Nürburgring. Het perfecte traject om de rijdynamische doorontwikkelingen aan de motor, het onderstel en de besturing op de proef te stellen. De sportsedan liet zien wat rijdynamiek in een BMW 3 Serie betekent. Het exterieur was nog gecamoufleerd maar zijn karakter als ultieme rijmachine werd eens te meer indrukwekkend onderstreept.

BMW is klaar voor WLTP

Vanaf september 2018 wordt de NEDC vervangen door een nieuwe, meer realistische rijcyclus met de naam WLTP („Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure“). Deze wordt bovendien aangevuld met een emissietest die schadelijke stoffen direct op de weg meet: RDE (Real Driving Emissions). De nieuwe testprocedures maken het voor consumenten voortaan mogelijk om het brandstofverbruik en de emissies van hun auto beter in te schatten.