De nieuwe BMW X4

Vanaf zaterdag 14 juli in onze showroom.

Voor welke uitdagingen u ook komt te staan, de nieuwe BMW X4 kijkt er nu al naar uit. Zijn progressieve design en coupé-achtige belijning maken zijn dadendrang in één oogopslag duidelijk. En dankzij de uitmuntende rijdynamiek, de innovatieve lichtgewicht constructie met een lager zwaartepunt en een nog hoger prestatieniveau wacht u nog maar één ding: puur rijplezier.
De nieuwe BMW X4 maakt zijn werelddebuut op de Autosalon van Genève, van 8 t/m 18 maart 2018. De nieuwe BMW X4 markeert een nieuw hoofdstuk van het succesverhaal van de eerste Sports Activity Coupé in de premium middenklasse. Van de BMW X4 zijn al ruim 200.000 exemplaren verkocht. De tweede generatie van het model legt duidelijk het accent op sportiviteit en expressief design.

OMVANG

De nieuwe BMW X4 is ten opzichte van het uitgaande model in de lengte (+81 mm), de breedte (+37 mm) en qua wielbasis gegroeid (+54 mm). De hoogte is met 3 mm verminderd. Met zijn uitbundig vormgegeven en dynamisch gestrekte lijnen presenteert de nieuwe Sports Activity Coupé zich als een opvallend sportief lid van de BMW X familie.

Interieur

Moderne, premium atmosfeer in het interieur. Kenmerkende mix van stoerheid en hoogwaardige elegantie. De cockpit is duidelijk op de bestuurder gericht – een kenmerk van elke BMW. Voorzien van nieuw vormgegeven sportstoelen.

Motorisaties

Uitgebreid motorengamma van drie benzine- en drie dieselmotoren. Vermogens uiteenlopend van 135 kW (184 pk) tot 265 kW (360 pk). Brandstofverbruik gecombineerd: 5,4-9,0 l/100 km, gecombineerde CO2-emissie: 142-209 g/km)*. De aandrijfkracht wordt op de vier wielen overgebracht via een achttraps Steptronic automaat en BMW xDrive intelligente vierwielaandrijving (beide standaard op elke uitvoering van de BMW X4).

Twee BMW M Performance versies leverbaar: de BMW X4 M40i en de BMW X4 M40d zijn voorzien van uitzonderlijk krachtige motoren en specifieke, aan deze versies voorbehouden design- en uitvoeringsdetails.

EfficientLightweight

Het gewicht van de nieuwe BMW X4 is tot wel 50 kilogram lager dan dat van zijn voorganger. Dat is te danken aan de maatregelen in het kader van BMW EfficientLightweight. De nieuwe BMW X4 heeft de beste aerodynamica in dit segment met een luchtweerstandscoëfficient (Cd) van 0,30.

Veiligheid en gemak

De nieuwste versie van het bedieningssysteem BMW iDrive en intelligente stembediening is standaard, Control Display met touchscreenfunctie en BMW gesture control optioneel.
Geavanceerde rijhulpsystemen verhogen het comfort en de veiligheid. Optioneel is Driving Assistant Plus met Steering Assistant en Lane Control Assistant, evenals Lane Keeping Assistant met actieve bescherming tegen zijdelingse aanrijdingen.
Uitgebreid aanbod van diensten van BMW ConnectedDrive. De persoonlijke BMW Connected mobiliteitsassistent biedt naadloze connectiviteit tussen de auto en het digitale leven van de bestuurder.

Modelvarianten bij de introductie

De Model xLine-, Model M Sport X en Model M Sport bieden veel personalisatiemogelijkheden. De BMW X4 is voor het eerst ook leverbaar met exclusieve opties uit de BMW Individual-portfolio, waarmee de auto verregaand is aan te passen aan de persoonlijke smaak van de eigenaar.

Viercilinder benzinemotor, achttraps Steptronic automaat.

Cilinderinhoud: 1.998 cm3,

Vermogen: 135 kW (184 pk) @ 5.000-6.500 toeren per minuut,

Max. koppel: 290 Nm @ 1.350-4.250 toeren per minuut.

Acceleratie 0-100 km/u: 8,3 seconden, topsnelheid 215 km/u.

Brandstofverbruik, gecombineerd*: 7,1-7,3 l/100 km,

CO2-emissie, gecombineerd*: 163-168 g/km.

Viercilinder benzinemotor, achttraps Steptronic automaat.

Cilinderinhoud: 1.998 cm3,

Vermogen: 185 kW (252 pk) @ 5.200-6.500 toeren per minuut,

Max. koppel: 350 Nm @ 1.450-4.800 toeren per minuut.

Acceleratie 0-100 km/u: 6,3 seconden, topsnelheid 240 km/u.

Brandstofverbruik, gecombineerd*: 7,2-7,3 l/100 km

CO2-emissie, gecombineerd*: 164-168 g/km.

Zescilinder-in-lijn benzinemotor, achttraps Steptronic automaat.

Cilinderinhoud: 2.998 cm3,

Vermogen: 265 kW (360 pk) @ 5.500-6.500 toeren per minuut,

Max. koppel: 500 Nm @ 1.520-4.800 toeren per minuut.

Acceleratie 0-100 km/u: 4,8 seconden, topsnelheid 250 km/u.

Brandstofverbruik, gecombineerd*: 9,0-9,2 l/100 km

CO2-emissie, gecombineerd*: 209-213 g/km.

Viercilinder dieselmotor, achttraps Steptronic automaat.

Cilinderinhoud: 1.995 cm3,

Vermogen: 140 kW (190 pk) @ 4.000 toeren per minuut,

Max. koppel: 400 Nm @ 1.750-2.500 toeren per minuut.

Acceleratie 0-100 km/u: 8,0 seconden, topsnelheid 213 km/u.

Brandstofverbruik, gecombineerd*: 5,4-5,6 l/100 km

CO2-emissie, gecombineerd*: 142 – 149 g/km.

Viercilinder dieselmotor, achttraps Steptronic automaat.

Cilinderinhoud: 1.995 cm3,

Vermogen: 170 kW (231 pk) @ 4.400 toeren per minuut,

Max. koppel: 500 Nm @ 2.000 toeren per minuut.

Acceleratie 0-100 km/u: 6,8 seconden, topsnelheid 230 km/u.

Brandstofverbruik, gecombineerd*: 5,5-5,7 l/100 km

CO2-emissie, gecombineerd*: 145-149 g/km.

Zescilinder-in-lijn dieselmotor, achttraps Steptronic automaat.

Cilinderinhoud: 2.993 cm3,

Vermogen: 195 kW (265 pk) @ 4.000 toeren per minuut,

Max. koppel: 620 Nm @ 2.000-2.500 toeren per minuut.

Acceleratie 0-100 km/u: 5,8 seconden, topsnelheid 240 km/u.

Brandstofverbruik, gecombineerd*: 5,9-6,2 l/100 km

CO2-emissie, gecombineerd*: 156-163 g/km.

Zescilinder-in-lijn dieselmotor, achttraps Steptronic automaat.

Cilinderinhoud: 2.993 cm3,

Vermogen: 240 kW (326 pk) @ 4.400 toeren per minuut,

Max. koppel: 680 Nm @ 1.750-2.750 toeren per minuut.

Acceleratie 0-100 km/u: 4,9 seconden, topsnelheid 250 km/u.

Brandstofverbruik, gecombineerd*: 6,4-6,6 l/100 km

CO2-emissie, gecombineerd*: 170-173 g/km.

BMW is klaar voor WLTP
De nieuwe BMW 8 Serie Coupé
De nieuwe BMW X5

BMW is klaar voor WLTP

Vanaf september 2018 wordt de NEDC vervangen door een nieuwe, meer realistische rijcyclus met de naam WLTP („Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure“). Deze wordt bovendien aangevuld met een emissietest die schadelijke stoffen direct op de weg meet: RDE (Real Driving Emissions). De nieuwe testprocedures maken het voor consumenten voortaan mogelijk om het brandstofverbruik en de emissies van hun auto beter in te schatten.

De nieuwe BMW 8 Serie Coupé

Het belangrijkste doel tijdens de ontwikkeling van de nieuwe BMW 8 Serie Coupé was opwindende rijdynamiek. De carrosserie, aandrijflijn en wielophanging zijn specifiek afgestemd op wegligging, precisie en stabiliteit van het hoogste niveau, zoals wordt verwacht van een sportauto van de hoogste klasse. Het nieuwe model geeft het modellenoffensief van BMW in het hogere luxe-segment een extra dynamische start.

De nieuwe BMW X5

De BMW X5 opende twintig jaar geleden het segment van de Sports Activity Vehicle (SAV). De BMW X5 is tevens de grondlegger van de BMW X familie en marktleider in het premium AWD-segment. En die status heeft de BMW X5 tot op de dag van vandaag. “De nieuwe BMW X5 is de essentie van de BMW X familie en heeft in zijn vierde generatie een krachtigere, modernere uitstraling dan ooit”, aldus Adrian van Hooydonk, Senior Vice President BMW Group Design.